Õuesõppenädal – liikudes targemaks
Lüllemäe kool on liitunud Liikuma Kutsuvate Koolide võrgustikuga. 31. oktoobrist 4. novembrini võtsime osa üleriiklikust õuesõppenädalast “Sügise säras õue õppima!”
Kooli ümbrus pakub suurepäraseid võimalusi mõnusalt liikudes uusi teadmisi omandada. Õues toimusid erinevad aine-, aga ka klassijuhatajatunnid.
1. klassi pidas munajahti ning mängis liikumis- ja lugemismänge. Näiteks otsisid õpilased piiratud õuealalt üles Kinderi munad, mille sisuks olid arvutustehted ja lustisid liikumismänguga “Pere valmistub talveks”. Õpetaja ütles küsimuse ja lapsed jooksid jah või ei vastuse alale. Õpetaja küsis näiteks: “Kas sinu peres tehakse hoidiseid?” Vaadeldi ka loomade valmistumist talveks.
2. klass nautis õues loodust ja ilma, kuulates ja loendades vaikuses erinevaid hääli. Hingati ja nuusutati erinevaid sügiselõhnu. Selle hetke ilmatunnused kirjutati tabelisse.
1.-2. klassil toimus õues ka tantsutund. Sisse juhatas tähelepanutreening – paaristööna peeglimäng, kus üks laps imiteeris täpselt teise tegevusi. Tunni olulisem ülesanne oli “Porilaulu” saatel tantsusammud üles filmida.
Kokku annab seada ka minigolfi alused, matemaatika ja eesti keele. 2. klass harjutaski õues täringu abil liitmist. Iga laps veeretas oma täringut, arvutas, kirjutas vastuse ning selle arvu numbrikaardi taga oleva sõna oma arvutuspaberile.
3. klass vaatles loodust hilissügisel, hingedepäevaga seoses külastati Lüllemäe uut kalmistut. Teel olles uuriti ühiselt raagus puid ja õpilased panid kirja, milliseid puid nägid. Kalmistule lähenedes arutleti, kuidas on viisakas kalmistul käituda, mida kindlasti pole sobilik teha. Õpetaja Marge juhendamisel arutati sünni ja surma teemadel, vaadeldi erinevaid hauakive ja riste ning arvutati, kui vanana need inimesed elust lahkusid.
Kalmistul viis tunni läbi ka inglise keele õpetaja Külli – 7. klassiga. Teemaks olid kuupäevad, aastaarvud, lihtminevik ja inimeste elulood (päris või väljamõeldud). Arvutati inimeste eluea pikkuseid ja arutleti, millised ajaloosündmused neid mõjutasid.
Kirjanduse õpetaja Liina oli kõik tunnid nii ette valmistanud, et sel nädalal klassiruumi peaaegu ei jõutudki.
Näiteks üheksandikud liikusid ärkamisaja tähtsamate daatumite järgi mööda Lüllemäed. Kaheksas erinevas kohas oli aastaarv ning mingi vihje või vihjed, mille abil tuletati koos, millest jutt võiks olla ning õpetaja andis puuduolevad teadmised veel juurde. Ühest kohast teise liikudes korrati üle juba teadasaadut. Kõigil oli väga tore.
8. klass käis Lüllemäe uuel surnuaial ning koos loodi hingedepäeva teemaline muinasjutt. Muinasjutu loomise eesmärgiks oli aru saada ja meelde jätta muinasjutuseadused. Seega sai iga õpilane loosiga ühe seaduse, mille esinemise eest muinasjutus tema hea seisis. Näiteks Kairit-Annabel loosis alguse seaduse. Saanud inspiratsiooni ühelt hauakivilt, algas muinasjutt järgmiselt: seitsme maa ja mere taga ühel ammusel ajal elas üks vana mees, kelle nimi oli Henno. Jätkas kolmarvuseaduse eest hea seisnud Tõnn: tal oli kolm last, kes aga üsna varajases eas surid. Ja nii edasi.
6. klass käis tänase hingedepäeva puhul Lüllemäe vanal surnuaial. Peale hingedepäeva olemuse ja traditsioonidega seonduva meeldetuletamist ja lahtimõtestamist otsis iga õpilane endale surnuaialt ühe asja, mis tema arvates iseloomustas hingedepäeva ja sellega seotud meeleolu. Seejärel panid õpilased kirja kõik ilmekad omadussõnad, sünonüümid, võrdlused ja mõtted, mis leituga seostusid, ning tutvustasid neid ka kaaslastele.
Nädala viimased õuesõppetunnid olid samuti kirjandused.
Ka viiendikud koostasid õues muinasjuttu. Abiks oli mänguleht, mis aitas teha loo pikemaks ja huvitavamaks. Seejärel meisterdasid viiendikud õues leitud materjalidest muinasjutus esinenud tegelaste nukud. Õpetajal oli kaasas natuke traati, teipi ja paar markerit, kuid kõik muu tuli leida koolimaja ümbrusest.
Õue jõuti veel mitmes tunnis, aga ka paljudes vahetundides.
Uudis: Ave Kadakas